אודותינו

מי אנחנו

קהילת כרם-אל נוסדה בשנת 2009 וממוקמת בלב מרכז הכרמל שבחיפה. כרם-אל היא קהילה משיחית-ישראלית תוססת ודינאמית הכוללת חברים מכל רבדי האוכלוסיה הישראלית: צברים ועולים, ספרדים ואשכנזים, אקדמאים ופועלים, שהגורם המאחד אותם הוא האמונה באלוהי אברהם, יצחק ויעקב, ובישוע – המשיח המובטח מאת ה’ בכתבי הקודש, התנ”ך. אמונה זו במשיח באה לידי ביטוי במורשת עשירה שכוללת את מועדי ישראל, ביניהם כמובן השבת וחגי ישראל. אנחנו מאמינים שהמשיח שעליו מדברים התורה, הנביאים והכתובים בעשרות ואף במאות נבואות הוא ישוע מנצרת, אשר חי והתהלך כאן בארץ לפני כאלפיים שנה. אנו מתאספים מדי שבת כדי ללמוד מדבר אלוהים (התנ”ך והברית החדשה) לשיר מזמורים לאלוהינו, להתפלל . מלבד אסיפות השבת אנחנו מקיימים במהלך השבוע מפגשים נוספים ללימוד מדבר ה’ לתפילה, שירה ופעילויות שנועדו להוות ברכה לעיר חיפה.

 חזון

קהילת כרם-אל מחויבת לטיפוחה של קהילה אוהבת, מגוונת ופעילה, באמצעות לימוד הכתובים, קיום פעילויות ומפגשים משותפים ומתן סיוע לנזקקים; וכמו כן מסורה להכשרתם של חברי הקהילה לצמיחה אישית ובגרות רוחנית, באמצעות תוכניות תלמידות, חונכות וייעוץ; ופועלת למעורבות חברתית ולשינוי חיובי בחיפה וסביבתה באמצעות אירועי הסברה ומיזמים התנדבותיים שונים, וכל זאת על-פי ערכי המקרא והאמונה המשיחית

צוות הנהגה

דניאל ולואן סייג

דניאל סייג נולד לתוך משפחה יהודית חילונית ולהורים שעלו לישראל בשנת 1950 מעיראק ומאלג’יר. למרות שלא היו חרדים, הם כן היו שומרי מסורת, שמרו על כשרות, הלכו לבית הכנסת בחגים ודני גדל באמונה שהתנ”ך הינו דבר אלוהים. בשנת 1988, בעודו משרת בצה”ל בשירות חובה, דני הבין דרך קריאת ספר ישעיה פרק נ”ג (53) וספר ירמיה פרק ל”א (31) שישוע הוא אכן משיח ישראל המובטח. דני ייסד את קהילת כרם-אל בשנת 2009. דני ואישתו, לואן, גרים בחיפה ולהם שלוש בנות ושני נכדים, כולם גרים בחיפה.

יהונתן ארנולד

יהונתן ארנולד נולד וגדל בישראל, במשפחה חילונית, ובא לאמונה בישוע בשנת 2002. מתחילת דרכו באמונה, יהונתן היה מעורב בתחומים שונים בשירות הקהילה. כיום הוא משמש כאחד מרועי הקהילה בקהילת כרם-אל בחיפה וכמרצה מן החוץ במכללה למקרא בנתניה. יהונתן סיים את לימודי התואר הראשון במכללת מודי בשיקגו ב-2013, ובימים אלה מסיים את לימודי התואר השני בתנ”ך באוניברסיטת בר-אילן. התשוקה של יהונתן היא לשרת את ישוע בתפקיד שאליו הוא נקרא, לרעות את העדר הקטן בקהילת כרם אל, וזאת על ידי הוראה שיטטית של דבר אלוהים וליווי אישי וקרוב של כל חבר קהילה. הפסוקים המלווים אותו בשירותו לקוחים מהאגרת הראשונה לפטרוס ה’ 2-4: “‏רְעוּ אֶת עֵדֶר אֱלֹהִים הַנִּמְצָא עִמָּכֶם וְהַשְׁגִיחוּ עָלָיו לֹא מִתּוֹךְ כְּפִיָּה כִּי אִם בְּרָצוֹן, כְּרָצוּי לֵאלֹהִים; לֹא בְּחֶמְדַּת בֶּצַע כִּי אִם בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה; לֹא כְּרוֹדָנִים עַל מַה שֶּׁהֻפְקַד בְּיֶדְכֶם, אֶלָּא בִּהְיוֹתְכֶם מוֹפֵת לַצֹּאן. ‎וּבְהוֹפָעַת שַֹׂר הָרוֹעִים תְּקַבְּלוּ עֲטֶרֶת כָּבוֹד אֲשֶׁר לֹא תִּבֹּל.”

סטפן וקרן סילבר

סטפן נולד בניו-זילנד ועלה ארצה בשנת 1992 כשהיה ילד. בעודו משרת כקצין ביחידה קרבית בחזית מלחמת לבנון השנייה הוא חווה את כוחו העל-טבעי של אלוהים ששמר עליו בדרך ששינתה את חייו. בשנת 2008 הוא ואישתו קרן, זמרת ומלחינה, ילידת ירושלים, נישאו ולהם שלוש בנות מקסימות שכולן נולדו בחיפה. יחד הם משרתים בקהילת כרם-אל מהיווסדה דרך לימוד דבר אלוהים, הלל וייעוץ, וכיום הינם חלק מצוות הרועים של הקהילה.
סטפן הינו בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת חיפה. קרן הינה בעלת תואר ראשון ושני בייעוץ משיחי מהמכללה הישראלית למקרא והיא מובילה את מרכז הייעוץ המשיחי של כרם-אל. שניהם חפצים לשרת את קהילת כרם-אל ולראות את דבר אלוהים מוכרז בישראל ועד לקצה תבל.

עיקרי האמונה

דבר אלוהים

אנו מאמינים שכל ספרי המקרא (ספרי התנ”ך והברית החדשה) נכתבו תחת השגחתו המלאה של אלוהים ובהשראת רוחו, ולכן הם דבר האלוהים המהימן, אשר לו סמכות מכרעת בכל ענייני האמונה והחיים.

תהילים י”ט 8-11; השניה לטימותיאוס ג’ 16; אל העברים ד’ 12-13; השניה לפטרוס א’ 20-21

אלוהים

אנו מאמינים באלוהים אחד, אלוהי ישראל, שהוא ורק הוא קיים באופן ייחודי כאחדות אחת, מורכבת ומושלמת. שהוא מעולם היה ולעולם יהיה שלושה שהם אחד: האב, ישוע, ורוח הקודש; אשר הם שווים במהותם, גם אם שונים בפעולתם.

בראשית א’ 26-27; דברים ו’ 4-5; ישעיה מ’ 18, מ”ח 16; תהילים ק’; מתי כ”ח 19

האב

אנו מאמינים שהאב הוא גדול מכל ומעל הכל, ריבון העולמים הנצחי והבלתי נראה, אשר ברא את כל מה שקיים ברוח קודשו, באמצעות ישוע ולמענו. אנו מאמינים שהארץ וכל אשר בה שייכים לו ושתבל כולה היא מלכותו. שהוא השולט בכל באהבה, בחוכמה ובגבורה, ולו כל יצור נברא ייתן את הדין על מעשיו. אנו מאמינים שהדרך היחידה להכיר את האב ולבוא אליו היא באמצעות ישוע, בנו.

בראשית א’ 1; נחמיה ט’ 6; תהילים ב’ 7, פ”ט 27;  משלי ג’ 12; מלאכי א’ 6, ב’ 10; מתי ה’ 48, ז’ 21, י”א 27, כ”ג 9; יוחנן י’ 29; אל האפסים א’ 3; פטרוס הראשונה א’ 3

ישוע

אנו מאמינים שישוע הוא בן האלוהים הנצחי ואדון הכל, צלם האלוהים הבלתי נראה, אשר באמצעותו ולמענו האב ברא את כל מה שקיים. אנו מאמינים שכאשר הגיעה העת, לפני כאלפיים שנה, ישוע רוקן את עצמו מכבוד ונהיה כאחד מאיתנו על מנת להשיב אותנו אל האב ולפתוח לנו את הדלת אל מלכותו. הוא בא כבן-דוד ומשיח ישראל המובטח בנבואות התנ”ך, נתן את נפשו לכפר על חטאי כל בני האדם ולמען יהיו חיי עולם לכל המאמינים בו. אנו מאמינים שישוע בא ומת כקורבן על חטאינו, שביום השלישי הוא קם לתחיה בגופו, שהוא עלה השמימה ושהוא עתיד לשוב לארץ בכבוד, להקים את מלכות אלוהים ולחדש את הבריאה.

תהילים ב’ 7; משלי ל’ 4; ישעיה ט’ 5-6, נ”ג; מיכה ה’ 1; זכריה ט’ 9; לוקס ג’ 21-22; יוחנן א’ 1, ח’ 58; פיליפים ב’ 6-11; מרקוס י’ 45

רוח הקודש

אנו מאמינים שרוח הקודש היא רוח האלוהים הנצחית אשר ריחפה על פני המים בעת בריאת העולם, אשר באמצעותה אלוהים נתן חיים לכל. אנו מאמינים שבימי התנ”ך הרוח נחה על אנשים מסוימים באופן זמני ולפי הצורך, על מנת לתת להם כוח וחוכמה לעשות את רצון אלוהים; ושכעת אלוהים מבטיח להשכין את רוחו לנצח בכל אדם שבא אליו דרך ישוע, ובאמצעותה להעניק את כל מה שנחוץ לחיים החדשים בישוע. אנו מאמינים שהרוח היא נוכחותו הבלתי מוגבלת של אלוהים בעולם, אשר פועלת כיום בדרכים רבות ומגוונות על מנת להוציא לפועל את רצון אלוהים. אנו מאמינים שרוח האלוהים הקימה את ישוע לתחיה מן המתים ושהיא זו שתחיה גם אותנו אפילו לאחר מותנו.

בראשית א’ 2; איוב ל”ד 14-15; שמות ל”א 1-5; שופטים ו’ 34; לוקס ג’ 21-22; יוחנן י”ד 16-17,26; רומים ח’ 11

הבריאה

אנו מאמינים שאלוהים ברא את כל מה שקיים, מה שנראה ומה שבלתי נראה, ושכל מה שנברא היה טוב מאוד בעת בריאתו, ושאלוהים נתן לבני האדם את הזכות והאחריות למשול יחד איתו בכל מעשי ידיו. אך אנו גם מאמינים שבגלל שבני האדם מרדו ועדיין מורדים באלוהים, הם אינם מסוגלים למשול בבריאה כיאות, ולכן הבריאה כולה סובלת והיא איננה כפי שהיא אמורה להיות. אנו מאמינים שישוע בא לחדש את הבריאה ולהשיב אותה אל יעודה האמיתי כמלכותו המופלאה של אלוהים, ולהשיב את בני האדם ליעודם האמיתי כמושלים יחד עם אלוהים בבריאה.

בראשית א’-ג’, ו’ 11-13; אל העברים י”א 3; תהילים ח’; רומים ח’ 20-21

האדם

אנו מאמינים שהאדם הוא גולת הכותרת המופלאה בבריאתו של אלוהים. מכל מה שאלוהים ברא, רק את האדם, האיש והאשה, הוא עשה בצלמו ובדמותו, על מנת שימשלו איתו יחד בכל מעשי ידיו. לכן אנו מאמינים שלכל אדם באשר הוא יש ערך פנימי ובלתי-תלוי, ושחיי האדם הם תמיד ובכל שלב מקודשים. עוד אנו מאמינים כי יעודו האמיתי של האדם הוא לחיות בשותפות של אהבה ועשיה יחד עם אלוהים, ולמלוך איתו יחד לנצח בכל אשר קיים. אך אנו מאמינים שבני האדם בחרו למרוד באלוהים ובתפקיד שניתן להם, החל מאדם וחוה בגן עדן ועד היום, ולכן אינם מסוגלים למלא את יעודם בבריאה. אנו מאמינים שבאמצעות ישוע אנו מסוגלים לשים סוף למרד, למצוא שלום עם אלוהים, ולשוב אל היעוד שלשמו נבראנו.

בראשית א’ 26-31, ג’, ט’ 6; תהילים ח’, קט”ו 16;  קהלת ז’ 20, 29; רומים ח’ 20-21

חטא וישועה

אנו מאמינים שבעת בריאתו, האדם היה ישר וטוב וללא חטא; אך אדם וחוה השתמשו בחופש הבחירה שניתן להם כדי להפר אמונים ולמרוד באלוהים ובתפקיד שקיבלו, וכתוצאה מכך הורחקו מנוכחותו הישירה והגלויה של אלוהים בגן עדן. מאז ועד היום, כל אדם נולד “מחוץ לגן”, הישר אל תוך המרד והחטא. אך אנו מאמינים שבגלל אהבתו הרבה של אלוהים לבני האדם, הוא תמיד סיפק דרך שבאמצעותה היה ניתן למצוא סליחה וכפרה ולהתקרב אליו שוב. בתחילה היו אלה הקורבנות במשכן ובבית המקדש – אלוהים היה מוכן לקבל את מותה של החיה כ”תשלום” על חטאים, וכך היה ניתן למצוא שלום עם אלוהים, אך רק באופן זמני ומוגבל. בבוא העת, אלוהים שלח את הקורבן המושלם והנצחי עבור חטאינו, אשר הקורבנות בבית המקדש היו רק סמל וצל עד לבואו – את ישוע המשיח. אנו מאמינים שכיום, ישועה אמיתית ונצחית מן החטא והמוות, לא יכולה לבוא באמצעות קורבנות ולא באמצעות מעשים, אלא היא מתנה שאלוהים נותן בחסדו לכל מי ששם את מבטחו בישוע. אנו מאמינים שרק באמצעות ישוע אנחנו יכולים “למצוא את דרכנו חזרה אל הגן.”

בראשית א’ 26-31, ג’, ט’ 6; קהלת ז’ 20, 29; ויקרא י”ז 11; אל העברים ט’ 11-14, 22, י’ 1, 11-14

ישראל

אנו מאמינים שעם ישראל הוא העם היהודי – צאצאיהם של אברהם, יצחק ויעקב החיים בארץ ישראל ומחוצה לה. אנו מאמינים שעם ישראל נבחר באופן ייחודי על ידי אלוהים להיות לו לממלכת כוהנים ועם סגולה, ושדרכו יבורכו כל משפחות האדמה. אנו מאמינים שבחירתו של אלוהים בישראל היא נצחית ואינה משתנית, ושלמרות מרדנותנו וחטאינו הרבים, ולמרות שהפרנו את ברית סיני ודחינו את ישוע כמשיח וגואל, אלוהים לא זנח את עמו והוא עוד יגשים את אשר הוא יעד עבורנו מקדם, וזאת באמצעות הברית החדשה בישוע. אנו מאמינים שיהודים וגוים כאחד יכולים למצוא כפרה וחיי עולם רק באמצעות ישוע, ושבבוא העת העם היהודי יחזור בתשובה אמיתית אל אלוהים, ויכיר בישוע כמשיח ואדון, וכך כל ישראל יוושע.

בראשית י”ב 1-3, י”ז 19, כ”ח 10-16, ל”ב 28-31; דברים ז’ 7-8; ירמיה ל”א 31-37; יחזקאל ל”ו 21-38, ל”ז 1-14; מתי י’ 5-6, י”ט 28; מעשי השליחים י”ג 16-23; רומים ט’ 1-5, י”א 1-12, 25-29

אחרית הימים

אנו מאמינים שעל אף הקילקול והסבל שישנם כיום בעולם, לסיפורו של אלוהים יש סוף טוב, ואנו מאמינים שהוא אינו רחוק. אנו מאמינים שכאשר ישוע בא בפעם הראשונה כעבד, הוא התחיל את התהליך של תיקון העולם באמצעות תלמידיו; ובאחרית הימים, כאשר הוא ישוב בפעם השניה כמלך, הוא יביא את התיקון לידי שלמות, ואף יחדש את הבריאה כולה. הוא ישיב את עם ישראל לאלוהים, ישבית מלחמות וישכין שלום, ישיב את הצדק והמשפט לעולם, ימגר את החטא והמוות ויחבר שוב בין בני האדם לאלוהים על מנת שיוכלו למשול יחד בבריאה. אנו מאמינים שכאשר ישוע יחזור, בני האדם ששמו בו את מבטחם יקומו לחיים בגוף חדש וימלכו איתו לנצח עלי אדמות. אך אלה שבחרו לדחות את ישוע ואת ההזמנה שלו לשותפות נצחית במלכות האלוהים, יקומו למשפט ויורחקו ממנו לנצח ויחיו במקום של חושך ושל סבל שאינו נגמר.

ישעיה ב’ 1-4, י”א 1-10, ס”ה 17-25; הושע ג’ 5; זכריה ח’ 1-8; דניאל י”ב 1-3; מתי י”ט 28; מעשי השליחים ג’ 21; התגלות כ”א-כ”ב

אירועים וחגים

לצפייה בכל הארועים
עקבו בפייסבוק